IconOm os 

Karriere

Bliv en del af en organisation i rivende udvikling

Karriere i P+

P+ er pensionskassen for akademikere. Vi er til for vores mere end 114.000 medlemmer, og ligesom dem brænder vi for at finde kloge løsninger på komplekse problemer.

Din faglige udvikling er vigtig, og der er vide rammer for, hvordan du som medarbejder kan bringe dine kompetencer i spil til gavn for P+ og vores medlemmer.

”I P+ kan du bringe din faglighed i spil i et miljø, som er præget af tillid og høj arbejdsglæde. Hverdagen er fleksibel, og du har mulighed for at arbejde hjemme et par dage om ugen.”
                                                                                                                Kathrine Mortensen, chef for Ledelse og strategi

I P+ har vi en ambition om at være en af Danmarks bedste arbejdspladser. Hør adm. direktør Kåre Hahn Michelsen fortælle mere om dagligdagen i P+ i filmen herunder.

Dagligdagen i P+

Som arbejdsplads er P+ præget af tillid, arbejdsglæde og engagement. Vi prioriterer godt kollegaskab, klar kommunikation og ansvarlig ledelse. Vi har et stærkt fagligt miljø med store ambitioner og et aktivt samarbejde på tværs af afdelinger. Og vi har en uformel omgangstone, hvor ledergruppens døre altid står åbne, og hvor vi hilser på hinanden, når vi mødes på gangene.

Som ansat i P+ har du adgang til kantine, massage- og fysioterapiordning, gratis idrætstilbud, sociale arrangementer og mulighed for fleksibel arbejdstid.

Høj medarbejdertilfredshed

Vores medarbejdere er engagerede, motiverede og stolte af at være en del af P+. Det viser den seneste medarbejdertilfredshedsmåling fra 2023, hvor P+ på langt størstedelen af undersøgelsens målepunkter har en gennemsnitlig score på over 8 ud af 10.

Ifølge medarbejderne selv skyldes tilfredsheden bl.a. en hverdag kendetegnet af gensidig respekt og tillid, stor indflydelse på egne arbejdsopgaver samt fornuftig balance mellem arbejds- og privatliv.


Mød to medarbejdere

Mia, Teamleder

"Både min nærmeste leder og vores finansdirektør har været gode til at bakke op og støtter mig i min nye rolle."

Mød Mia her

Michael, Pensionsrådgiver

"I dag har jeg både rådgiver- og specialistkasketten på. Det betyder, at jeg også er nede og rode i motorrummet i løbet af en arbejdsuge."

Mød Michael her

Rekruttering af nye medarbejdere til P+ sker inden for faste og trygge rammer.

 

Når du har sendt os din ansøgning og CV, bliver dine oplysninger behandlet fortroligt af den ansættende leder og HR, og efter at have gennemgået ansøgningerne i fællesskab, beslutter vi, hvilke kandidater vi vil indkalde til en indledende samtale. Hvis du ikke er blandt dem, vil du modtage et afslag fra os.

 

Hvis du bliver bedt om at komme til en indledende samtale, vil du her møde den leder, som du måske kommer til at arbejde for. Formålet er at undersøge, om der er et match mellem dig og jobbet i P+.

 

Hvis du ikke bliver indkaldt til en uddybende samtale, modtager du herefter et afslag.

 

Går du videre i forløbet, vil vi i næste samtale grave et spadestik dybere og fortælle mere indgående om jobbet. Ideen med samtalen er naturligvis også at få et mere detaljeret billede af dig. Til det formål anvender vi bl.a. en logisk test og personlighedsanalyse. Inden samtalen sender vi dig derfor et digitalt link til en test, som vi beder dig om at gennemføre på forhånd. Under samtalen vil du få en personlig tilbagemelding på resultatet af vores HR Business partner i samarbejde med lederen. 

 

Hvis du går du videre i forløbet herfra, beder vi om dit samtykke til at indhente referencer hos dine tidligere arbejdsgivere, inden vi beslutter, om du bliver tilbudt jobbet.

 

Når vi har truffet en afgørelse, hører du fra os.

Har du spørgsmål til vores HR-afdeling? Så kontakt os på HR@pplus.dk