P+ med i førerfeltet i stor kundetilfredshedsmåling

26. maj 2025

circle

P+ er med forrest i feltet i den årlige branchemåling fra EPSI Rating Danmark, som måler kundernes tilfredshed med de danske pensionsselskaber.

Samlet set ligger P+ på en flot tredjeplads i EPSI Rating Danmarks årlige undersøgelse af kundetilfredsheden i pensionsbranchen.

”P+ holder igen i år et flot niveau. De har godt styr på at levere gode løsninger i øjenhøjde med kunderne. Deres kunder har en høj tillid til selskabet og oplever, at de bliver holdt godt informeret,” siger Sofie Breum, Country Manager, EPSI Rating.

I undersøgelsen ligger tilfredsheden i P+ på 66,5 pct., mens den gennemsnitlige score for branchen ligger på 64,5 pct.

”Vi arbejder konstant på at øge medlemstilfredsheden, og det er virkelig dejligt, når medlemmerne kvitterer for det. Det seneste år har vi bl.a. styrket indsatsen, der skal sikre, at syge medlemmer får hjælp tidligt i forløbet, ligesom vi har udvidet paletten med en række nye selvbetjeningsløsninger. Helt overordnet har vi stor fokus på at give vores medlemmer en relevant og proaktiv rådgivning,” siger medlemsdirektør Lene Mortensen.

Topscorer på ansvarlighed

I den del af EPSI’s undersøgelse, som handler om ansvarlige investeringer, ligger P+ bedst placeret blandt de selskaber, man har undersøgt, både når det gælder vurderingen af selskabets tilgang til grøn omstilling, og når det handler om ansvarlig ledelse og økonomi.

”Kunderne kvitterer for, at P+ er stærke på ansvarlig tilgang til ledelse og økonomi. P+ opleves som værende meget ansvarlige, hvad der er vigtigt for netop P+’s kunder,” siger Country Manager Sofie Breum fra EPSI Rating.

EPSI Rating Danmarks undersøgelse af kundetilfredsheden hos danske pensionsselskaber er baseret på 2.352 interviews med danske privatkunder. Interviewene er gennemført i perioden 4. april til 14. april. Respondenterne i undersøgelsen er danskere med et kundeforhold til et pensionsselskab, som er fyldt 18 år.