IconNyhedsarkiv for P+, tidligere DIP

Generalforsamling 2018

Et flot afkast, mere ansvarlighed og et positivt samarbejde med JØP tegnede DIP’s generalforsamling 2018.

16. januar 2020, kl. 09:16

DIP’s formand Peter Falkenham indledte med at byde forsamlingen velkommen og kunne konstatere, at 2017 var et godt år for DIP – både i forhold til et flot afkast og en stigning i medlemstal.

Fokus på ansvarlighed

Medlemsdemokratiet kom til sin ret, og de fremsatte forslag blev alle godkendt. Herunder ét om ansvarlighed som lød på, at DIP vil arbejde på at implementere internationale retningslinjer i sine investeringer. DIP’s bestyrelse bakkede op om forslaget, som lægger godt i tråd med pensionskassens eksisterende politik for samfundsansvar samt et ønske om at skabe åbenhed omkring investeringerne.

Positivt samarbejde med JØP

Samarbejdet med pensionskassen JØP har ligeledes indfriet alle forventningerne, hvorfor bestyrelsen forventer at stille forslag om en fusion med JØP til generalforsamlingen i 2019. En samlet pensionskasse vil bestå af godt 100.000 akademikere, der vil være med til at gøre pensionskasserne mere konkurrencedygtige i form af reducerede administrationsomkostninger samt tilbyde bedre produkter.

Referat af generalforsamlingen

Præsentation