P+ skal have ny formand til foråret

Bestyrelsesformand for P+, Kim Duus, er 5. oktober trådt ind i bestyrelsen hos PFA med henblik på at blive formand for pensionsselskabet til marts. Djøf og IDA er derfor i gang med at finde den rette kandidat, som kan indstilles til formandsposten i P+.

5. oktober 2023, kl. 10:50

P+, Pensionskassen for Akademikere skal have ny formand. Kim Duus er 5. oktober trådt ind i bestyrelsen hos PFA, hvor han er konstitueret som næstformand med henblik på at overtage formandsposten ved den næste ordinære generalforsamling til marts 2024.  Det betyder, at Kim Duus derfor ikke genopstiller som formand i P+, og at P+ derfor skal have ny bestyrelsesformand ved den næste ordinære generalforsamling i pensionskassen, som finder sted 3. april 2024.

Ifølge vedtægten for P+ sker valget af formand efter indstilling fra bestyrelsen på baggrund af en fælles indstilling fra Djøf og IDA’s bestyrelser. Valget skal godkendes af pensionskassens medlemmer på generalforsamlingen.

Djøf og IDA er nu i gang at finde en kandidat med de rette kvalifikationer til at bygge videre på det stærke fundament, bestyrelsen har etableret, siden ingeniører, økonomer og jurister blev samlet i akademikerfællesskabet P+.

Frem til generalforsamlingen næste år fortsætter Kim Duus i rollen som formand for P+.