Hvem skal have din pension udbetalt, når du dør?

I P+ arbejder vi løbende på at styrke de digitale tilbud, så de afspejler medlemmernes behov. Senest har vi lanceret en ny løsning til valg af begunstigede.

17. august 2023, kl. 15:00

For langt de fleste gælder det, at pengene fra ens pensionsordning som udgangspunkt udbetales til nærmeste pårørende, når man dør. Det er oftest ægtefælle eller samlever, men der kan være tilfælde, hvor man fx ønsker at pengene går direkte til ens børn. I så fald er det vigtigt, at få børnene skrevet ind som såkaldt begunstigede.

For at gøre det så enkelt som muligt for medlemmerne af P+, har vi netop lanceret en digital løsning, hvor man selv kan ændre begunstigede.

”Vi arbejder løbende på at styrke vores digitale tilbud til medlemmerne, og med den nye selvbetjeningsløsning til valg af begunstigede er det blevet let at få overblik over, hvem der skal have ens pension udbetalt, når man dør. Ved at gennemføre guiden på Min pension kan man sikre sine kære økonomisk, når man ikke er her mere, og det kan forhåbentlig give vores medlemmer ro i maven,” siger Lene Mortensen, medlemsdirektør i P+.

Du kan ændre begunstigelse via selvbetjeningsløsningen på medlemsportalen Min pension.

Flere digitale løsninger på vej
I P+ forventer vi at lancere flere nye digitale løsninger med udgangspunkt i medlemmernes behov i løbet af efteråret.

”I øjeblikket arbejder vi på et nyt digitalt tilbud til medlemmer på vej på pension, da det er blevet efterlyst af medlemmerne. På samme måde tager vores kommende tilbud om digital sundhedsscreening afsæt i den store succes med vores sundhedstilbud om fri adgang til onlinelæge og psykolog,” siger Lene Mortensen.