Nu skydes omvalget i gang

De første medlemmer af P+ får nu mulighed for at vælge den nye, fleksible pensionsordning P+ Livscyklus.

23. januar 2023, kl. 13:00

Nu får de første af omkring 90.000 medlemmer af P+ mulighed for at vælge en ny, moderne pensionsordning. P+ Livscyklus imødekommer et bredt medlemsønske om større fleksibilitet og bedre mulighed for at tilpasse pensionen.

”Vi er glade for, at vi nu kan vi tilbyde den nye markedsrenteordning med frit risikovalg og fleksible forsikringsdækninger til størstedelen af medlemmerne. Med P+ Livscyklus får medlemmerne mulighed for selv at skræddersy pensionsordningen efter, hvor de befinder sig i livet, samt hvilke risici de er trygge ved,” forklarer medlemsdirektør Lene Mortensen.

Tag stilling til din pension
Fra november 2021 er alle nye medlemmer af P+ optaget i P+ Livscyklus. Pensionsordningen er med markedsrente, og det betyder, at afkastet fra pensionskassens investeringer – positivt eller negativt – tilskrives medlemmernes opsparinger med det samme. Som konsekvens vil opsparingerne svinge mere, end de har gjort tidligere. Det bliver især tydeligt, når der er turbulens på de finansielle markeder, som det var tilfældet i 2022.

”Som medlemsejet pensionskasse skal vi tilbyde vores medlemmer den bedst mulige forrentning af deres pensionsindbetalinger. Markedsrenteprodukter er mere sårbare overfor udsving i markedet, men har historisk set leveret de højeste afkast over tid, og P+ Livscyklus er derfor en naturlig udvidelse af vores tilbud til medlemmerne,” siger Lene Mortensen.

I sidste ende er det dog kun medlemmerne selv, der kan vurdere, hvilken ordning, der passer bedst til dem.

”Det vigtigste er, at man forholder sig aktivt til sin pension, og jeg håber, at vores medlemmer vil se tilbuddet om P+ Livscyklus som en anledning til at tage stilling til, om de har den rigtige pensionsordning hos os,” slutter Lene Mortensen.

Hvornår kan du vælge P+ Livscyklus?
Alle nye medlemmer af P+ har siden 1. november 2021 automatisk fået P+ Livscyklus. Hvis du er blevet medlem af P+ tidligere, vil du få besked i e-Boks, når du har mulighed for at vælge P+ Livscyklus. Når du bliver tilbudt P+ Livscyklus har du en måned til at tage stilling til, om du ønsker den nye pensionsordning. Du kan ikke senere fortryde dit valg. Pensionister samt enkelte grupper i pensionskassen vil i første omgang ikke blive tilbudt omvalg til P+ Livscyklus.

Du kan løbende holde dig opdateret på vores omvalgsside her.