Ekstra indbetalinger giver tryghed og muligheder

Trods inflation og turbulens på de finansielle markeder indbetalte medlemmerne af P+ 172 mio. kroner ekstra til deres pension i 2022.

20. januar 2023, kl. 10:00

Medlemmerne af P+ valgte sidste år at indbetale hele 172 millioner kroner ekstra til deres pensionsordninger, på trods af at inflationen i løbet af 2022 steg til det højeste niveau i 40 år.

”Når man indbetaler ekstra, investerer man i sin tryghed på sigt, og jeg er glad for, at medlemmerne kan se rationalet – ikke mindst i lyset af den aktuelle økonomiske situation. Samtidig er jeg stolt over den tillid, som vores medlemmer viser P+, ved at prioritere frivillige indbetalinger til deres pension i en turbulent tid,” siger administrerende direktør i P+ Søren Kolbye Sørensen.

Styrker pensionen på sigt
Med 172 millioner når medlemmernes ekstra indbetalinger i 2022 ikke helt op på niveauet for de foregående rekordår. Det ændrer dog ikke på, at de ekstra indbetalte beløb vil styrke den enkeltes pensionsopsparing på sigt.

Hvis du som 45-årig f.eks. indbetaler 10.000 kroner ekstra, viser vores beregninger således, at beløbet vil være steget til omkring 26.000, når du går på pension som 69-årig.

”At man indbetaler ekstra nu, kan veksles til ekstra muligheder i alderdommen, og det er en pointe, som vores medlemmer i stigende grad er opmærksomme på,” siger Søren Kolbye Sørensen.

Ny selvbetjeningsløsning er en succes
Det skal være så let og overskueligt som muligt at indbetale ekstra til sin pension. Derfor lancerede P+ i 2022 en ny selvbetjeningsløsning på medlemsportalen Min pension. Som konsekvens steg antallet af ekstra indbetalinger via selvbetjening sidste år med 45 pct. ift. året før.

Vi vil forsat løbende udvikle nye løsninger på Min Pension for at sikre, at medlemsportalen afspejler medlemmernes behov bedst muligt.

Læs mere om ekstra indbetalinger her